Представляємо Вам переклад статті Британського журналу Practical Boat Owner № 550 від 08/06/2012
Стаття подана з невеликими скороченнями, що не впливають на зміст і висновки авторів.

При копіюванні інформації активне гіперпосилання на наш сайт обов'язкове .

Тест семи двигунів з довгим дейдвудом. (Яхтовий варіант)

Безліч яхт використовують підвісні двигуни - вони легше, ніж стаціонарні, а завжди можна скористатися можливістю зняти такий мотор і забрати додому або встановити на надувний човен. До того ж вони дешевше і ремонтопридатність ніж стаціонарні мотори. Такий мотор завжди можна віднести на сервіс самостійно - це дешевше ніж приглушати сервіс майстра на воду.
Так чому ж все не використовують на яхтах підвісні човнові мотори? Перше - розмір. Чим більше яхта, тим потужніше потрібен двигун, а значить важче. А значить, зникають перевага в портативності. Друге: тяга. Підвісний мотор дає не погану тягу, але тільки на рівній воді. У разі хвилювання існує ймовірність виходу гвинта з води.
Висновок: правильне використання підвісного мотора дозволяє використовувати його на човнах до 7.6 м. не втрачаючи його достоїнств.

Що ми тестували? На яхтах такого розміру використання чотиритактного двигуна 5 к.с. розумна альтернатива між потужністю і розмірами. Виходячи з цих даних ми підібрали 7 човнових моторів з такою умовою: це повинен бать мотор з довгою ногою, вантажним гвинтом (якщо доступно), а також мати по можливості генератор (для габаритних вогнів або підзарядки невеликого акумулятора).

Parsun_F5_test Як ми тестували? Для тесту ми використовували яхту Katie L. Її зручність в тому, що двигун вставляється в шахту, яка знаходиться, по суті, всередині яхти. Тести проводилися на прісній воді. Ми засікали максимальну швидкість кожного двигуна, а також час, за який буде досягнута ця сама максимальна швидкість. Швидкість замірялася за середнім показником: за вітром і проти нього. Також ми заміряли тягу кожного мотора, прив'язавши яхту до понтону і встановивши силомір. В цей же час ми заміряли і потужність генератора. Варто зауважити, що фактична тяга буде трохи більше, тому як під час тесту з фіксацією судна мотор частково вистачає воду насичену бульбашками повітря вже відкинуту ним же. Для виміру потужності генератора в якості навантаження ми застосували лампу 12В 60Вт. Галасливість ми заміряли в закритому приміщенні, для цього знімали гвинт, а виміри проводили на холостих і максимальних обертах. Витрата палива вимірювався за часом, за яке двигун поглине 10 мл палива на максимальних обертах.

Honda BF5
На жаль, у дилера Хонда не виявилося двигуна Honda BF5 з довгим чоботом. Звичайно ж, це позначилося на показниках швидкості і прискорення і зробило неможливим тест на тягове зусилля.
У загальних рисах Хогда 5 - це добротно виготовлений човновий мотор з великими ручками для перенесення, і великим замком для капота. Також нам сподобався румпель з прапорцем для фіксації в положенні перенесення. Єдиний мінус - для запуску цього мотора необхідні найбільші зусилля (важко тягнути) серед всіх випробовуваних. Швидкість і прискорення були порівнянні з іншими двигунами. У роботі двигун досить тихий, але на високих оборотах відчутна серйозна вібрація.

bollar_pull Mariner F5ML ( Mercury F5ML )
Човновий мотор Mercury F5ML - досить популярна модель у власників яхт через наявність тягового гвинта і генератора. Наша версія мотора мала внутрішній бак і коннектори для зовнішнього, що, безумовно, також дуже зручно. Зовні відмінної якості двигун з регулюванням зусилля повороту двигуна і зручною ручкою перемикання передач, винесеною вперед. Мотор Меркурі 5 показав середні дані по шумності. На воді: краща швидкість в 5.7 вузлів (10,55 км / год) і краще прискорення. Споживання в середньому вище, ніж у інших моделей, але не найвища на тесті. Також цей мотор показав найбільшу тягове зусилля в 640 Ньютонів, зрівнявшись з Tohatsu 5 , втім, як і за показниками прискорення.

Suzuki DF5
Мотор Suzuki DF5 має велику зручну ручку для перенесення, а також зручний фіксатор положення двигуна в горизонтальній осі. Нам також сподобався румпель, змонтований на ручці перенесення і зрушений в центр, що, поза сумнівом, зручно. На тестах човновий мотор Сузукі 5 показав середні результати по швидкості, прискорення, споживанню палива, але впритул наблизився до Tohatsu та Mercury по тяговому зусиллю. За вимірюваннями шумності показники середні, але на слух звук його роботи був найприємнішим серед всіх протестованих конкурентів, що також можна відзначити як плюс.

Maks_speed Tohatsu MFS5B Sail Drive
Tohatsu, Mercury і Nissan використовують один і той же силовий блок, тому не дивно, що ми отримали ті ж показники, що і при тестуванні Mercury. Єдина зовнішня відмінність це відсутність внутрішнього паливного бака у мотора Tohatsu 5 . Цей двигун показав прекрасні результати, по швидкості і прискоренню лише трохи поступаючись Меркурі - можливо позначається різниця в гребному гвинті.

Parsun F5BML
Цей Китайський бренд на ринку Британії не так давно і представляє 4-х тактний лінійку моторів від 2,5 до 25 к.с. Під ковпаком ця модель дуже схожа з іншим тестованим мотором - Hidea, але двигун для човна Parsun показав зовсім інші результати.
Парсуни 5 досяг боле високій швидкості, ніж Хідео, але з меншим прискоренням. На тесті по тяговим зусиллям у нього найменший показник, але він тихий і споживання палива у нього на другому місці знизу серед всіх моторів. Зовнішнє якість деталей у двигуна Parsun F5 різне - якісно виконані румпель і ручка перемикання передач і значно нижча якість пластика на замках тримають ковпак. Ручки для перенесення зручно розташовані і мають глибокий профіль.

rasxod_topliva_motora Yamaha F5AMHL
Цей двигун ми тестували з гвинтами 7,25 дюймів; 7,5 дюймів; 6,5 дюймів. Що цікаво результати по швидкості були однакові, а от прискорення відрізнялося на 20% у правильно підібраного гвинта. Мотор виконаний прекрасно. Впадають в око потужні власники ковпака і великий перемикач швидкостей. Ручка переноски на стільки велика, що не дозволила вмістити мотор в шахту нашого човна і її довелося знімати. У човнових моторів Yamaha F5 також є можливість використовувати як внутрішній так і зовнішній баки, більш того під ковпаком є ​​груша для підкачки палива після довгого зберігання двигуна. Двигун запустився з першої ж протяжки і працював значно тихіше інших учасників тесту. Також ми оцінили зручну функцію перевезення і зберігання цього мотора на будь-якому борту.

shumonost_motorov Hidea HDF5
Хідео - також новий бренд для ринку Британії. Чотиритактні мотори Хідео пропонуються в потужностях від 2,5 до 40 к.с. З першого погляду помітно, що двигун відповідає своїй ціні - ручка перемикання і засувки капота вже дуже «пластмасові», хоча всі інші більш важливі елементи виглядають непогано. У моторів Yamaha, Hidea, Parsun багато схожих елементів, наприклад фіксатор положення двигуна, але не думайте що ці мотори однакові. Наші тести показали зворотне. За швидкістю двигун Hidea 5 показав мінімальний результат 5 вузлів, проте, маючи краще прискорення в 30 секунд. Також він був трохи краще найближчого конкурента по тяговому зусиллю. Нам сподобалися зручні ручки перенесення, але мотор вибив усе показником своєї гучністю. На тесті він був самим гучним, при цьому він видавав великі клуби диму. Можливо, цей дефект піде після обкатки адже мотор ми брали новим з коробки. Споживання палива також було високим.

uskorenie_motora Генератор ( можливість зарядки акумулятора)
Наші результати з тестування зарядних пристроїв двигунів були непереконливі. Найбільш близькими до обіцяних виробником показниками були результати у Suzuki - 12.5V на мінімальних обертах при підключеній навантаженні, однак вони провалилися до 3.5.В при підвищенні оборотів. У той же час у інших двигунів генератор, ні при яких оборотах, не видавав боле декількох вольт. На деяких моторах був встановлений генератор, видає лише змінний струм для живлення ходових вогнів, а на деяких на виході був постійний струм, необхідний для підзарядки акумулятора. Можлива наша навантаження в 60Вт була непереборною перешкодою, проте заявлені 72 ВТ генератор в Suzuki та Yamaha повинні були справитися з нею, але в будь-якому випадку 12.5 Вольт зовсім недостатньо для зарядки акумулятора. Як правило, можливість заряджання йде у вигляді опції і коштує близько 300 $, а за ці гроші можна подумати про покупку модуля сонячних батарей.

Висновки
Якщо ви запитаєте мене що б я взяв на основі даних тестів? Моя відповідь - Mercury або Tohatsu . Китайські моделі привертають ціною, але в жертву приноситься дуже багато чого: тяга, швидкість і прискорення, хіба що тільки парсуни Ф5 втішить вас малим споживанням, якщо ви готові подорожувати повільно.
Однак проблема в тому що ми говоримо про море - де розгін нашої яхти до 5 вузлів зайняв у мотора Tohatsu 18 секунд а у мотора парсуни 42 секунди - можливо це допустимо на прісній воді, але не на море де ситуація може змінюватися дуже швидко. Також з урахуванням вищесказаного непогано б підібрати правильний гвинт для важко навантаженої яхти. Можливо, через заздалегідь вірно підібраних гвинтів морські версії моторів показали гарні результати в тягових зусиллях з оптимальними швидкостями. Якщо Ви готові пожертвувати трохи швидкості, мотори Yamaha та Suzuki добротно виготовлені, працюють тихо і готові бути вам помічниками в довгій дорозі. Honda дала надії, показавши мінімальне споживання, але мотор з коротким дейдвудом не дозволив нам провести всі тести. motory_tablica_svodnaya