При повному або частковому використанні даного матеріалу активна гіперссилка на наш сайт є обов’язковою. Поважайте труд інших людей!

 

Читать на русском.

Хто ми?

novij_dvigun-gitovij-do-tesНаша компанія перша привезла в Україну китайські двигуни  Sail – було це в 2007 році. Коли ми стояли в Києві на виставці «Мисливство та рибальство» на нас показували пальцями як на диваків. На цій же виставці тільки вже в 2013 році було виставлено чотири китайських бренда та лише Mercury і Suzuki серед відомих закордонних. Ми і досі займаємося підвісними човновими двигунами в т.ч. і китайськими та нажаль з фінансових причин не імпортуємо більше Sail (звіт по технічному стану двигунів, проданих 2007-2008 рр. можна прочитати тут). На сьогодні продажі китайців вже переважають (в кількісному еквіваленті) продажі брендованих моторів, тому ми і вирішили провести цей тест.

Які мотори яких брендів ми використали для тесту?

Для проведення тест драйву ми обрали двотактні двигуни 15 та 5 к.с. Такі потужності ми обрали тому, що на сьогодні це найкращі по якості двигуни серед всієї лінійки китайського виробництва. Двигун 5 к.с. є ідеальним варіантом для гумового човна з ввареним транцем та сланню, а двигун 15 к.с. для кільового човна з ПВХ або залізної «Южанки». Таблицю с заводами виробниками протестованих нами двигунів наводимо нижче

Бренд

Завод виробник (все Китай)

Parsun

Suzhou Parsun Power  Machine co., ltd.

Yamabisi

Suzhou Allpass Machinery Co., Ltd

Inadzuma*

Suzhou Allpass Machinery Co., Ltd

PowerTec**

Zhejiang Pioneer Machinery &Electron Co., Ltd

Hidea

Hangzhou Hidea Power Machinery Co., Ltd

*- в тесті участі не приймали тому що виготовлені на тому ж заводі що і мотори Yamabisi

**- країна виробник Китай (повідомлення деякіх сайтів що це Голандія- не правда)

Місце проведення, обладнання.

Тести проводилися 24/12/2013. м. Київ, р-н Оболонь, залив «Верблюд». Мапа тут. Погода в день проведення тесту: повітря +6, вода +3, вологість 80%, тиск 754 мм. рт. ст., вітер - штиль, течія в місці проведення - не замірялася (по відчуттях мінімальна).

Обладнання: ваги цифрові підлогові, ваги цифрові настільні, ваги кранові OCS-500 (для перевірки тягового зусилля), шумометр СЕМ DT-8852, GPS навігатор Garmin nuvi 250. Бензин: АІ-95 (звичайний, ТНК), масло TC/W3 Yamalube пропорція на обкатку 1:25, пропорція на тест драйв 1:50.

Човни: всі мотори потужністю 5 к.с. тестувалися на човні AquaStar С-330 (ПВХ човен зі сланевим дном, довжина 330 см, вага повна - 30,8 кг). Всі мотори потужністю 15 к.с. тестувалися на човні Aqua Star K-330 (кільовий ПВХ човен, довжина 330 см., вага повна 45,3 кг). Учасники: 5 чоловік. Вага кожного замірялася і виведена в підсумковій таблиці. Додаткового баласту в човнах не було. Мотори тестувалися з виносним 12 л. баком заповненим на 3 літри.

Всі двигуни, які приймали участь на тесті – новенькі, діставалися з коробок прямо на місці проведення. Основна мета – максимально наблизитися до вимог середнього користувача, якій не переймається питаннями кроку встановленого гвинта, налаштуваннями якості суміші в карбюраторі і т.д.. Наш девіз був – відкрив, завів, поїхав.

Обкатка проходила наступним чином: 15 хв. холості оберти, 15 хв. один морячок на середніх обертах, протягом наступних 5 хв. він же на максимальних обертах 1 хв., на середніх 1 хв. Обкатку закінчено. Бак мінявся на бак з робочою сумішшю 1:50, ходили на максимальних обертах ще протягом 3 хв. для видалення з карбюратора залишків обкаточної суміші бензин/масло. УВАГА! Не радимо обкатувати двигуни таким чином у реальному житті.

На нашому тест драйві також були присутні двигуни Yamaha 15 FMHS та  Mercury 5M як відомо всі двотактні китайські мотори в потужностях 15 та 5 сил відповідно є копіями цих відомих брендових агрегатів. Отже нам було цікаво порівняти оригінал та копію. Човновий двигун Yamaha 15 FMHS, якій нам вдалося дістати  2008 р. з пробігом близько 100 м/год. З таким самим пробігом але 2009 р. був і двигун Mercury 5M. На всіх двигунах встановлені рідні гребні гвинти.

Люди: приймали участь 5 чоловік, попередньо всі зважувалися. В підсумковій таблиці вага виведена окремою графою. Крім людей в човні знаходився бак з 4 л. пального.

pid-chas-testuvanniaЯкі показники замірялися?

Для початку перший пуск. Цей тест всі пройшли відмінно – не дивно адже ми вибрали краще з китайського.  В середньому будь який мотор заводився з третьої протяжки. Як приклад  дивись відео першого пуску двигуна Hidea.

Шумність.

Замірялася спеціальним приладом, який утримувався на рівні голови, сидячого за румпелем. Шумність мірялася на холостих обертах з включеною передачею (режим тролінгу) та на максимальних обертах.

Швидкість.

На човні з п’ятіркою швидкість вимірялася як з одним членом екіпажу, так і з двома. На кільовому під п'ятнашкою тільки з двома. В таблицю вносилась максимальна швидкість, яку зміг досягти човен протягом 3 хв. Швидкість вимірялася за допомогою GPS навігатора.

Тягове зусилля або тяга на швартових.

Лінь з одного боку фіксується до човна, а з другого до вагів, які в свою чергу міцно закріплені до берега. Двигун без ривків вмикається на повну потужність. Детальне відео цієї процедури на прикладі двигуна ПоверТек Т15 тут.

Що дає цей показник? В автомобілях це можна порівняти з крутним моментом. Тобто, чим більший крутний момент тим менше двигун реагує на навантаження, тим легше він виштовхне важкого човна на глісер. Велике значення в плані визначення цього параметру має встановлений на човновому моторі гвинт. Існують як вантажні так і швидкісні гвинти, але свій тест ми проводили за принципом: відкрив, завів, поїхав, тому, що наміряли те і записали.

Витрати пального:

Замірялися тільки з двома членами екіпажу на будь якому човні. Виміри проводилися таким чином: в маленьку ємність (до 500 мл) заливалося пальне, ємність зважувалася, човен відходив від берега і шланг з баку переключався на цю ємність. Після 3 хвилин на максимальній швидкості проводилося повторне зважування. Ми розуміємо, що точність цього тесту доволі приблизна, адже 3 хвилини дуже короткий час, та і маневри з перемикання шлангу дають деяку похибку, але, в цілому, загальну картину можна побачити.

Хто переміг?

Явного фаворита ми не побачили. Деякі двигуни дивували швидкістю, деякі тяговим зусиллям і т.д. Перегляньте фінальну таблицю та знайдіть двигун для себе в залежності від ваших потреб.

  Yamaha 15 Parsun T15TE Parsun T15 PowerTec T15 Hidea T15 Yamabisi T15 Mercury 5 Power Tec T6 Hidea T5 Yamabisi T5 Parsun T5,8
Вага, кг 39 39,2 38,6 38,7 38,4 37,5 22 20,5 20,4 19,6 20,3
Шум на холостих, dB 65 67 70,2 66 67 70 64 69 72 66 68
Шум на максимальних, dB 94 100 100 89 96 95 86 93 89 87 89
Швидкість мах с одним, км/год - - - - - - 25 20 22 19 24
Швидкість макс с двома, км/год 36 36 35 30 34 32 16,5 12,3 15 12 16,4
Тягове зусилля, кг 103 110** 109 78 105 113 53 45 50 45 44
Витрати, л/год 5,84 5,12 5,68 4,84 5,4 4,6 1,7* 2,2* 1,8 1,52 1,9*
Вага 2-х чоловік, кг 146 176,8 171,3 171,3 151,6 176,8 176,8 176,8 151,6 171,3 151,6

*-за результатами повторного тестування

Особливості деяких моторів.

pid-chas-testuvannia-2До нас на тест потрапила нова модель 2014 р.: двигун Parsun TE18BMS (зараз продається як ТЕ15). Блок циліндрів та робочий об’єм у цього двигуна той самий, що і у звичайного мотора Parsun T15 BMS. З відмінностей які можна побачити під капотом неозброєним оком – це відсутність бігунка датчика Хола (датчик випередження запалення). Тепер регулювання кута електронне. Все інше – однакове. Зовнішні відмінності: кидається в очі ручка переключення передач, яка знаходиться збоку і звичайно хіт, судячи з усього китайська новинка – ми такої не бачили на жодному з двигунів  - це нова система підняття двигуна та постановка його в режим «мілина».  Ця система складається з трьох важелів, розташованих в різних місцях….. краще подивитися відео. Також по результатам тесту можна побачити, що ні про які додаткові 3 к.с. мова не йдеться. Максимум що ми змогли витиснути з так званого  18 сильного мотора це незначне збільшення швидкості, та трохи менші витрати пального. Якщо мова пішла про кінські сили то тут також слід згадати двигуни Parsun T5.8 та PowerTec T6. Як ми і здогадувалися до тесту - китайського технологічного дива не сталося і вони не змогли з двигуна з об'ємом 102 см3 витиснути більше ніж це зробив Mercury в своїй 5-ти сильній моделі.

Також хочеться звернути увагу на двигун PowerTec T15. Під час першого запуску (див. відео) він запрацював на стільки тихо та стабільно, що ми аж рти повідкривали. Справжня Ямаха! Але нажаль під час подальшого тестування цей мотор повністю провалив тест з тягового зусилля. Це було навіть відчутно при виході на глісер човна 330 см. з однією особою (див відео.).

 Загалом.

Китайські двигуни особливо в потужностях 15 к.с. впритул наблизилися до характеристик їх першоджерела - Yamaha 15, а враховуючи їх ціну можна сказати, що стали пристойною заміною цьому красуню. Двигуни 5 к.с. ще не так близькі до показників Mercury M5, але також заслуговують уваги. Також у нас на тесті був двигун Sail OTH15 2007 р. виробництва з накатом близько 250-300 м/год. Нажаль у нас не вистачило часу протестувати його за всіма параметрами, але тягове зусилля та швидкість він показав на рівні сучасних китайських моторів. Це ще раз підтверджує нашу попередню інформацію про те що блок циліндрів в дорогих двигунах китайці вже давно роблять на оцінку 4+ і ходить він без проблем 300 м/годин та більше.