peredatochnoe sootnoshen З теорії: передавальне число - це відношення числа зубців на веденої шестірні до числа зубців ведучої шестірні. Якщо відома шестерня має 40 зубів, а ведуча - 20, то передавальне число дорівнює 2. Чим воно більше, тим мотор швидше як би розкручується до максимуму. Т.е підбираючи співвідношення провідна / ведена шестірня, зіставляючи його з об'ємом двигуна і його потужністю, виробник намагається зробити двигун максимально тяговітим, але при цьому і максимально швидкісним, адже на відміну від автомобіля у човнового мотора немає можливості міняти передаточні числа перемиканням передач. < / p>

Наприклад: у човнового мотора Suzuki DF 60 TL-передавальне відношення 2,27 у його прямого конкурента Mercury F60ELPT EFI цей же параметр 1,83. Це означає приблизно наступне: двигун Suzuki більш тяговит, він швидше набере максимальну швидкість, але сама максимальна швидкість буде вище у мотора Mercury. Все воно так, АЛЕ не варто забувати про такий важливий елемент як гребні гвинти. Він у значній мірі впливає на співвідношення тяговитость/швидкість. Якщо в нашому прикладі на Suzuki ми поставимо гвинт з 13 кроком, а на Меркурі з 12 це переверне всю картину з ніг на голову. Тобто двигун Mercury швидше витягне човен на глісер, але його максимальна швидкість буде менше ніж у мотора Сузукі з 13-тим гвинтом. 

Висновок: параметр «передавальне співвідношення» в човнової моторі варто розглядати тільки в зв'язці - судно (його тип і водотоннажність) / передавальне співвідношення / гвинт. Це складна задача, розв'язувана тільки фахівцями. Простим покупцям порада - не звертати особливої ​​уваги на цей параметр. У будь-якому випадку підібравши правильний гребний гвинт завжди можна домогтися оптимального співвідношення тяговитость / швидкість. І тим більше не морочитися цифрами передавального числа, підбираючи мотор потужністю до 30 л.с.

Денис Стежко спеціально для сайту

www.sail.com.ua