parsun navesnojПочнемо з найменших потужностей та найменших човнів. На човни з навісним транцем (наприклад Parsun ST280t) виробник рекомендує двигун до 2,5 сил, але реально на навісний транець можна чіпляти мотор до 3,6 сил  - наприклад Парсун 3,6. Збільшення потужності майже не додасть швидкості, але додасть тяги – тобто збереже швидкість при завантаженні вдвох, а також це цілком безпечно. З переваг - мотор Parsun T3.6 має нейтральну передачу, помірну вагу та кращу якість виконання ніж двигун до човна Парсун Т2,6. Також можна розглядати чотиритактний мотор Парсун F2.6 – не бійтеся невеликого збільшення ваги у порівнянні з двотактниками.  Однак наша рекомендація до човна із знімним транцем – мотор Парсун 3.6, а якщо з фінансами дуже важко – Parsun Т2,6.

Човни з вварним транцем та дном без кіля (наприклад човен Парсун 300)  – рекомендація виробника в деяких випадках мотор до 8 к.с. включно, але ми радимо використовувати двигун з максимальною потужністю 6 к.с. Справа в тім, що слабка повздовжна міцність човнів без кілю та пласке дно сприяють утворенню під дном човна повітряного мішка і чим потужніший двигун, тим більше цей мішок. Цей пузир створює сильний спротив для руху човна, а що саме небезпечне, в той момент, коли він виривається, зазвичай на максимальній швидкості- гвинт мотора частково прокручується в повітрі, що може призвести до пошкоджень редуктора, а це вже дуже дорого. Ідеальним варіантом для човна з вварним транцем та сланьовим дном (не важливо якої конфігурації) є човновий мотор Парсун ТЕ5,8. Цей двигун має і нейтральну передачу і задній хід, його вага всього 20 кг, також в комплект входить бак на 9 літрів – що дуже зручно. Такий самий чотиритактний двигун Parsun F5 на вварному транці надувного човна – дасть економію пального, відсутність диму (що дуже важливо для тих, хто займається тролінгом), але буде не таким зручним під час транспортування.

d 275 aqua star 2Кільові човни. Велике розмаїття таких човнів робить вибір підвісного двигуна трохи складнішим. При виборі двигуна до такого типу човнів варто розуміти, що основне завдання кільового човна – вихід в режим глісерування. Якщо не збираєтеся ходити швидко не варто і брати кільовий човен, адже витративши годину на його зборку - плентатися зі швидкістю сланьового човна не має жодного сенсу. Для розрахунку потужності виведення кільового човна на глісер є формула – вага завантаженого човна (включаючи і вагу самого човна і масу мотора) розділена на 25 дасть необхідну потужність в кінських силах. Отже якщо збираєтеся купити надувний човен Адвенчер Арта А 220 з надувним дном, на якому будете явно ходити один вистачить і мотора Парсун Т5,8, а от для двох та човна Парсун 330Е варто розглянути човновий двигун Парсун Т9,8. На сьогодні більшість покупців на свій кільовий гумовий човен ставлять мотор Парсун Т15, адже вагу в 36 кг можна підняти та встановити самостійно, а тяги точно вистачить на двох членів екіпажу та додаткового завантаження для кільового човна будь-якої довжини, до того ж двигун Parsun T15BMS – самий надійний мотор (за даними нашого сервісу) з усієї лінійки китайського виробника човнових моторів Парсун. Чи можна ставити мотор 20 к.с. (наприклад Parsun F20 BMS) на кільовий човен? Якщо виробник в технічних характеристиках це дозволяє – можна, але чи варто? Зазвичай комплект надувний човен + мотор це розбірний комплект, якій не возять на лафетах, а отже вам прийдеться носити цей мотор – перевірте вагу, а також зважте на те, що збільшення потужності на 5 к.с. у порівнянні з двотактною п’ятнашкою додасть швидкості не більше ніж на 5 км/год.

Ми завжди будемо раді допомогти вам при виборі якнайкращого двигуна саме до вашого човна. Не забувайте також, що замовляєте двигун Парсун ви на нашому сайті, а отримуєте, сплачуєте та обслуговуєтеся на сервісі у вашому місті.