IMG 20170618 125908Ви придбали новий двигун до човна Парсун. Вітаємо вас! А якщо ви придбали його в нашому магазині – ви не помилилися. Значить у вас буде постійна сервісна та консультаційна підтримка протягом всього терміну його експлуатації. Наш магазин продає мотори тільки з першим запуском (робиться безкоштовно, можливий у вашому місті при отриманні двигуна, деталі тут) – тобто мотор перед продажем заводиться, на ньому перевіряється працездатність системи охолодження та правильність виставлених холостих обертів.

Якщо такого на вашому моторі цього зроблено не було – такі дії необхідно виконати самостійно. Взагалі працездатність системи охолодження треба перевіряти при кожному виході на воду. Після заведення двигуна вода має піти через контрольний отвір позаду двигуна, та має бігти постійно якщо двигун працює. Якщо під час  запуску або під час роботи ви помітили, що вода не тече – необхідно негайно заглушити двигун, почистити канали забору води (отвори вище гвинта) та перевірити знову. Якщо контрольної струї немає – такий двигун експлуатувати заборонено.

В човнових двигунах передачі переключаються без щеплення, а значить холості оберти надзвичайно важливі. Якщо вони збільшені (нормальні - до 1250 об/хв включно) можливе ламання одної з шестерен редуктора, з подальшими важкими фінансовими втратами. Отже порада – переключайте передачі тільки на мінімальних обертах, час від часу перевіряйте холості оберти двигуна.

Процес обкатки для двотактних та чотиритактних моторів Парсун.

Варто зазначити, що обкатку треба проходити на воді, а не в діжці. Зазвичай на цей день вам варто забути про рибалку, а повністю приділити його вашому двигуну.

Для двотактного мотора Parsun – розводимо спеціальне двотактне мастило з бензином в пропорції 1:25 (на 1 літр бензину 40 г. масла), в чотиритактних моторах заливаємо масло в картер в кількості згідно інструкції.

  1. 1. Заводимо мотор, прибираємо підсос, ставимо мінімальні оберти та даємо двигуну пропрацювати на нейтральній передачі мінімум 15, а краще 30 хв. Якщо нейтралки немає – див п 2.
  2. 2. Включаємо передачу і на мінімальних обертах катаємося одну годину.
  3. 3. Зовсім трохи додаємо газу і катаємося ще годину.

Крок №3 повторюємо через кожну годину з таким розрахунком, щоб після 8 годин роботи ручка газу опинилася в положенні ¾ від повного газу. Не обов’язково цей процес робити безперервним – можна глушити двигун, та навіть розтягнути процес обкатки на кілька днів. Тільки не забувайте перед початком роботи після перерви кожен раз виконувати пункт №1.

  1. 4. Останні 2-3 години обкатки проводите в режимі: повний газ 5 хв – середні оберти 15 хв. Тобто режим: навантаження – відпочинок.

Все. Обкатку закінчено. Тепер якщо ви плануєте залишатися на гарантії – двигун необхідно везти на сервіс. Вони все зроблять самі. Якщо ж ні – обов’язково необхідно замінити масло в редукторі човнового мотора, а для 4-х тактних моторів Парсун також і масло в картері двигуна.

Як обслуговувати мотор самостійно без сервісу та з суттєвою економією? (Пам’ятайте: самостійне обслуговування автоматично веде до зняття двигуна з гарантії.) От кілька порад про самі необхідні дії:

-       Обов’язково, навіть якщо за рік ви виходили на воду один раз міняйте масло в редукторі в кінці сезону. Якщо з фінансами ну зовсім туго – тоді хоча б перевірте колір масла в редукторі в кінці сезону. Якщо масло стало кольору кави з молоком значить в нього потрапляє вода і необхідно вжити термінових заходів по усуненню причин та замінити масло на свіже.

-       Якщо двигун зберігається взимку в приміщенні де температура нестабільна – на зиму консервуйте двигун самостійно. Купіть засіб для зимової консервації двигуна – він коштує не дорого, а вистачить його на 3-8 консервацій. Якщо з фінансами ну зовсім туго – викрутіть свічу та капніть пару крапель двотактного масла в циліндр, час від часу провертайте колінчастий вал (висмикнувши чеку пробуйте заводити двигун кілька разів). Для чотиритактних моторів всі дії тільки у вертикальному положенні.

-       Не економте на маслах. Ця копійчана економія може вартувати дуже дорого. Ніколи не використовуйте автомобільні масла в двигунах призначених для роботи на воді.

Денис Стежко

Спеціально для сайту

parsun.com.ua