zima i lodka2Човен. Всі сучасні надувні човни виготовляють з ПВХ тканини. Це повністю синтетичний багатошаровий матеріал на армованій основі. Він не плавиться при високих температурах, має стійкість до проколів та порізів але все ж таки чутливий до мінусових температур. На справді якість ПВХ як раз і проявляється під час холодів. Не якісний матеріал ПВХ – погано згинається – дубішає. Звідси і основні проблеми надувного човна в зимовий час. Тканина може потріскатися не під час зберігання, а під час згортання- розгортання човна. Висновок: зберігати надувний гумовий ПВХ човен взимку можна як розгорнутому так і в складеному стані якщо ви не плануєте його експлуатацію. Якщо ж плануєте виходи на воду при низьких температурах тоді зберігати бажано у надутому стані. Перед довгостроковим зберіганням човен бажано помити та висушити. Корисна порада – під час зимового періоду саме час подбати про ремонт вашого гумового човна. Ви можете або самостійно, або ще краще звернувшись до професіоналів відремонтувати або провести дооснащення вашого човна. В зимовий час виробники, що виготовляють гумові човни не завантажені і проведуть ремонт  на професійному обладнанні за мінімальні гроші в короткий час.

Мотор. Проблема зберігання двигуна в зимовий період наступна: під час денних-нічних коливань температури утворюється роса в т.ч. і на внутрішніх частинах двигуна, що може привести до утворення іржі. В подальшому з початком експлуатації можуть виникнути серйозні проблеми, адже блоки в сучасних двигунах силумінові, а отже одноразові і іржа для них дуже небезпечна. Для того, що зменшити ризик утворення іржі в середині двигуна та максимально витиснути з нього воду і придумана зимова консервація човнового мотора.  Проводиться вона або самостійно або в сервісному центрі. Увага! Якщо ваш двигун на гарантії – самостійне проведення консервації може привести до зняття його з гарантійного обслуговування.

Процес виглядає наступним чином – в карбюратор двигуна або в інжекторних моторах в повітрязабірник впорскується спеціальний аерозоль для консервації човнових моторів. Також вноситься він і в циліндри через свічні отвори. Коштує він копійки, а балончика на 340 г вистачає в середньому на три консервації такого мотора як Suzuki DF60. Також бажано перевірити, а за необхідністю перепресувати мастило в підшипниках стійки мотора, провести профілактику трімсистеми, обов’язково перевірити стан та змастити вал гвинта. Не забувайте вчасно міняти свічки, адже почастішали випадки руйнування свічки в середині блоку циліндрів, що зазвичай має катастрофічні фінансові наслідки.

Приділіть мотору та човну невелику частинку часу і вони віддячать вам дуже скоро – вже на початку сезону, який з нашими зимами може початися і в лютому.