IMG 20151128 103243Враховуючи сьогоденні погодні аномалії рибалити з човна взимку – тепер це цілком нормально, адже водойми вкриваються кригою в середині січня, лютому. Тим не менш в більшості випадків температура особливо в нічні та ранішні часи тримається на відмітці нижче нуля. Розглянемо особливості експлуатації човна та мотора в цей період.

Двигун. Основні проблеми, що можуть виникнути:

-          Руйнування крильчатки насоса системи охолодження. Основна причина – примерзання крильчатки (імпеллера) водяного насосу, яку зроблено з гуми до залишків води, що залишилася після попереднього використання.

-          Закупорка системи охолодження крижаними частками, що утворюються в результаті підмерзання води в системі або під час зупинки двигуна або до його запуску від залишків води з попереднього виходу

-          Ускладнення керування двигуном (для моторів з дистанційним керуванням) в результаті загустіння змащувальних матеріалів в системі рульового редуктора та можливого потрапляння крижаних часток в систему командера та самих тросів (як рульового так і газ-реверсу).

Як уникнути небажаних наслідків? Основна порада – НЕ ПОСПІШАЙТЕ ЗАПУСКАТИ ДВИГУН після скидання човна на воду. Опустіть мотор в воду та дайте постояти йому у вертикальному положенні, хоча б, 10 хвилин. В результаті чого навіть якщо імпелер і примерз до корпусу він наповниться забортною водою, яка має плюсову температуру, та відтане. В цей час якщо ваш мотор має дистанційне керування попрацюйте кермом та перевірте працездатність системи газ-реверсу. Також під час зупинок – НЕ ВИЙМАЙТЕ ДВИГУН З ВОДИ. Якщо температура значно нижче нуля намагайтеся взагалі не робити довгих зупинок двигуна. Канали охолодження доволі тонкі і шанс утворення в них криги та закупорки значно зростає зі зниженням температури. Після виходу з води також дайте постояти двигуну у вертикальному положенні мінімум 5 хв для того, щоб вода повністю вийшла з системи охолодження та не порвала її після замерзання.

Також не забувайте про небезпеку пошкодження лопастей гвинта човнового мотора уламками криги, що можуть плавати у воді. Якщо таке сталося – ласкаво просимо до нас в магазин – у нас широкий вибір гребних гвинтів.

Для власників надувних гумових човнів мінусова температура може нести небезпеку як з точки зору безпеки пересування по воді (крижані плити, що плавають у воді можуть бути доволі гострими та пробити корпус човна) так і процесу складання човна. Тканина ПВХ з якого виготовлено надувний човен дубішає на морозі (залежить від якості тканини) та інколи на стільки сильно, що при згинанні під час складанння може ламатися на кутах.

Для власників АМГ човнів – перше, що вилітає в таку погоду – також помпа з тих самих причин, що і помпа човнового мотору. Також завжди існує небезпека в черговий раз не завезти двигун, адже можливості акумулятора значно падають з настанням мінусової температури.

Не забувайте, при температурі води 2-3 градуси при падінні у воду шанс вижити залишається до 15 хвилин (оптимістичний прогноз). Тому не виходьте на воду на одинці в таку погоду, НЕ БУХАЙТЕ на воді, не ходіть по незнайомим не перевіреним місцям.