Вибір човнового мотора
Ходять чутки, що в США заборонено продаж двотактних моторів через перевищення екологічних норм. Але ж в нашій країні такого закону немає.
Екологічні норми
За задумом проектувальника масло в двотактному двигуні потрапляє в камеру згоряння разом з бензином. Відпрацьовані компоненти виходять у вигляді вихлопу. І все б добре, тільки уприскування нового палива здійснюється з похибкою в долі секунд з висновком відпрацьованої суміші. Таким чином, в вихлоп потрапляє невелика кількість незгорілої суміші, що призводить до засмічення екології. Відчутний ефект від забруднення досягається при роботі однієї моторного човна на 1 квадратний кілометр. Звичайно, такий збіг зустрічається рідко або ніколи. Заборона про продаж двотактних двигунів можна трактувати лише за чутками. Наприклад, у Фінляндії заборонена тільки продаж, а щасливі рибалки, які встигли придбати мотор до виходу закону, спокійно виходять у вільне плавання. З інших джерел - двотактні мотори є в продажу в Німеччині, але за завищеними цінами. Тому купувати двотактний мотор або не купувати - питання філософське. На сьогоднішній день не існує закону, який би заборонив використання пристрою.
Вага має значення
У двотактного човнового мотора кожен другий такт - робочий, а у чотиритактних - кожен четвертий. Можна припустити, що двотактні мотори працюють продуктивніше і швидше. Але це теорія. На практиці різниця коливається 1,6-1,7 раз. Для отримання однакової потужності по валу, двотактний мотор повинен бути в два рази менше чотиритактного. І вага повинна бути менше. Якщо у вас човен постійно знаходиться поблизу водойми або їздите на позашляховику з човном і комплектуючими, або везете в причепі човен з мотором - розмір і вага має значення. Довжина човна. Чим довше човен, тим менше вага в кормі. Коротка човен - вам доведеться довантажувати ніс, як тільки захочете підійти до мотору. Для риболовлі в тихому місці підійде мотор вагою в 20-25 кг, який можна встановити самостійно. Для установки мотора в 50 кг - знадобиться підмога.
Економічність двигуна
Складна конструкція чотиритактних моторів відбивається на більш високу вартість у порівнянні з двотактними аналогами. Різниця в ціні коливається від 10 до 50%. Двотактні мотори будуть коштувати дешевше.
Витрати палива
Чотиритактні підвісні човнові мотори володіють високим ККД і витрачають менше бензину і масла. І це чиста правда.
- Невідпрацьоване масло потрапляє в вихлоп
- У двотактному двигуні масло не тільки змащує, а й горить
- Поєднання робочого такту з вихлопом
- Відпрацьована суміш в чотиритактному двигуні виводиться після опускання головки циліндра в крайнє нижнє положення. У двотактному - в середині циклу.
Моторесурс
Ходять чутки, що чотиритактні мотори служать довше двотактних. Але перевірити на практиці ніхто не наважився. Для того, щоб перевірити теорію, необхідно весь сезон їздити на човні - в цілодобовому режимі. Заявлений моторесурс - 2000 годин. Є бажаючі перевірити?
Ремонт і обслуговування
У будь-якого двигуна може трапиться поломка. Чим дорожче мотор-тим дорожче деталі. Чим дешевше движок - тим дешевше обслуговуванням. При поломці мотора і наявності гарантії -звертатися в ліцензований сервісний центр. Якщо гарантія вийшла - то в приватну ремонтну організацію. Любителям самостійно полагодити-замінити-реставрувати простіше купити двотактний двигун для човна.
Нюанси
Гучність. Двотактні мотори більш гучні, в порівнянні з четирехтактнимі, але на менших оборотах різниця не відчувається.
Димність. Всі мотори димлять і рівень димності може залежати від умов експлуатації.
Транспортування. Рекомендується перевозити чотиритактні мотори в певному положенні. А ось двотактні НЕ вибагливі.
Змішування масла. В камеру двотактних двигунів заливається суміш масла і бензину, а в четвірку - чистий бензин. Насправді змішати 1 л до 25 за допомогою мірного посуду з поділами не представляє ніякої складності. Ще один варіант - додати в каністру з бензином масла на заправці і поки дійдете до човна, воно добре перемішається. Та й більшість масел є самосмешівающіміся.
Режим глиссирования. Для нього необхідна відповідна човен. Плоскодонка, в залежності від кілеватості, потребує по 1 кінської сили на 20-30 кг ваги. Для невеликого судна в оптимальні двотактні мотори. У разі 10-15 к.с. вага мотора не має особливого значення.
Купуйте сертифіковану продукцію з гарантією якості.
