Який мотор ставити на гумовий човен?

Почнемо з найменших потужностей та найменших човнів. На човни з навісним транцем (наприклад Parsun ST280t) виробник рекомендує двигун до 2,5 сил, але реально на навісний транець можна чіпляти мотор до 3,6 сил  - наприклад Парсун 3,6. Збільшення потужності майже не додасть швидкості, але додасть тяги – тобто збереже швидкість при завантаженні вдвох, а також це цілком безпечно. З переваг - мотор Parsun T3.6 має нейтральну передачу, помірну вагу та кращу якість виконання ніж двигун до човна Парсун Т2,6. Також можна розглядати чотиритактний мотор Парсун F2.6 – не бійтеся невеликого збільшення ваги у порівнянні з двотактниками.  Однак наша рекомендація до човна із знімним транцем – мотор Парсун 3.6, а якщо з фінансами дуже важко – Parsun Т2,6.


Човни з вварним транцем та дном без кіля (наприклад човен Парсун 300)  – рекомендація виробника в деяких випадках мотор до 8 к.с. включно, але ми радимо використовувати двигун з максимальною потужністю 6 к.с. Справа в тім, що слабка повздовжна міцність човнів без кілю та пласке дно сприяють утворенню під дном човна повітряного мішка і чим потужніший двигун, тим більше цей мішок. Цей пузир створює сильний спротив для руху човна, а що саме небезпечне, в той момент, коли він виривається, зазвичай на максимальній швидкості- гвинт мотора частково прокручується в повітрі, що може призвести до пошкоджень редуктора, а це вже дуже дорого. Ідеальним варіантом для човна з вварним транцем та сланьовим дном (не важливо якої конфігурації) є човновий мотор Парсун ТЕ5,8. Цей двигун має і нейтральну передачу і задній хід, його вага всього 20 кг, також в комплект входить бак на 9 літрів – що дуже зручно. Такий самий чотиритактний двигун Parsun F5 на вварному транці надувного човна – дасть економію пального, відсутність диму (що дуже важливо для тих, хто займається тролінгом), але буде не таким зручним під час транспортування.


Кільові човни. Велике розмаїття таких човнів робить вибір підвісного двигуна трохи складнішим. При виборі двигуна до такого типу човнів варто розуміти, що основне завдання кільового човна – вихід в режим глісерування. Якщо не збираєтеся ходити швидко не варто і брати кільовий човен, адже витративши годину на його зборку - плентатися зі швидкістю сланьового човна не має жодного сенсу. Для розрахунку потужності виведення кільового човна на глісер є формула – вага завантаженого човна (включаючи і вагу самого човна і масу мотора) розділена на 25 дасть необхідну потужність в кінських силах. Отже якщо збираєтеся купити надувний човен Адвенчер Арта А 220 з надувним дном, на якому будете явно ходити один вистачить і мотора Парсун Т5,8, а от для двох та човна Парсун 330Е варто розглянути човновий двигун Парсун Т9,8. На сьогодні більшість покупців на свій кільовий гумовий човен ставлять мотор Парсун Т15, адже вагу в 36 кг можна підняти та встановити самостійно, а тяги точно вистачить на двох членів екіпажу та додаткового завантаження для кільового човна будь-якої довжини, до того ж двигун Parsun T15BMS – самий надійний мотор (за даними нашого сервісу) з усієї лінійки китайського виробника човнових моторів Парсун. Чи можна ставити мотор 20 к.с. (наприклад Parsun F20 BMS) на кільовий човен? Якщо виробник в технічних характеристиках це дозволяє – можна, але чи варто? Зазвичай комплект надувний човен + мотор це розбірний комплект, якій не возять на лафетах, а отже вам прийдеться носити цей мотор – перевірте вагу, а також зважте на те, що збільшення потужності на 5 к.с. у порівнянні з двотактною п’ятнашкою додасть швидкості не більше ніж на 5 км/год.

Ми завжди будемо раді допомогти вам при виборі якнайкращого двигуна саме до вашого човна. Не забувайте також, що замовляєте двигун Парсун ви на нашому сайті, а отримуєте, сплачуєте та обслуговуєтеся на сервісі у вашому місті.







Перевірка