Човен з псевдокілем Парсун – що це? Які переваги та недоліки?
Човен з гідролижею або псевдокілем Parsun 300 – модель, що вперше з’явилася на ринку України в 2015 році. Розглянемо для початку сухі цифри:
Тип дна | слань + кіль Air Deck |
Вага, кг | 35 |
Довжина, см | 300 |
Ширина, см | 151 |
Діаметр балона | 40 |
Щільність тканини, г/м2 | 950 |
Вантажопідйомність, кг | 360 |
Макс потужність двигуна, к.с. | 6 |
Кількість гермовідсіків | 3+1 |
Як бачимо з наведеної таблиці – звичайні дані для сланьового човна такого розміру. Особливості Парсун 300 псевдокіль полягають у формі дна. Дно звичайного сланьового човна повністю пласке, має шар тканини ПВХ на який вкладено дощечки (слань). У човна Parsun 300 дно має П подібну форму - див малюнок і після шару тканини ПВХ прокладено так званий псевдокіль – довжиною вздовж всього човна та шириною в 40 см надувний прошарок висотою в 5 см, виготовлений із спеціальної надміцної тканини Airdeck, яка, як і балони, качається за допомогою насосу із комплекту. Всі вище наведені елементи в човні нової генерації Парсун 300 псевдокіль (випускається з березня 2017) не зйомні – згортаються та розгортаються разом з човном. Із точки зору споживача це зручно – скорочується час на підготовку човна до виходу на воду із складеного стану, єдиною незручністю залишається ускладнене миття. Лавки в човні Parsun 300 пересуваються, ручки для переноски зручно розташовані, на боковинах балонів встановлено привальний брус.
Тепер про ходові властивості. Основна ідея псевдо кіля – при виході в режим глісерування човен спирається не на всю поверхню корми, а лише на п’яту, утворену псевдокілем, відповідно площа дотику води та човна менша, а отже менший і супротив, а значить більша швидкість. Ходові іспити підтвердили – так човен Parsun 300 псевдокіль швидше виходить в режим глісерування, ніж звичайний сланьовий, та загалом витягає на гліс більшу вагу ніж такий самий але з підлогою у вигляді лише дощечок. Конкретні цифри:
при завантаженні 95 кг – 20,4 км/год режим глісирування;
при завантаженні 130 кг – 11,3 км/год режим водотонажний.
при завантаженні 95 кг – 26 км/год – режим глісирування;
при завантаженні 160 кг – 18 км/год – режим глісирування.
Враховуючи вагу човна маємо 33,5 кг на одну кінську силу для човна Парсун 300 з гідролижею, тоді як в звичайних човнах цей показник складає 25 кг на одну кінську силу для виводу цієї маси на глісер. Однозначний успіх.
Але і дива не сталося. Для досягнення подібних результатів при великих завантаженнях знадобляться ідеальні умови - відсутність хвилі та вітру, а також правильне розбалансування човна. Отже висновки доволі стандартні – так, цей човен може трохи більше ніж звичайний сланьовий, але не сподівайтеся на диво – не буде режиму глісерування із завантаженням двох великих пасажирів та ще і з ящиком горілки на борту.